Pożyczki ratalne długoterminowe

Pożyczki ratalnedługoterminowe udzielane przez internet, na uproszczonych warunkach aplikacji, bez zaświadczeń i poręczeń. Spłacane w ratach miesięcznych lub tygodniowych nawet przez 50 miesięcy. 

Pożyczki ratalne długoterminowe spłacane w ratach miesięcznych

Pożyczki ratalne ranking — lipiec 2021

Super Grosz » do kwoty — 15 000 zł » na okres — do 50 miesięcy » RRSO — 57,15% 

Mikroratka » do kwoty — 750 zł » na okres — 35,44 lub 52 tygodnie » RRSO — 178% 

TAKTO Finanse » do 10 000 zł » na 40 miesięcy » RRSO 74.76%

KredytOK » do 7000 zł » na 4 miesiące » RRSO 73,68%

Wonga » do 15 000 zł » na 36 miesięcy » RRSO 55,21%

Bocian Pożyczki » do 5000 zł » na 12 miesiące » RRSO 109%

AsKredyt » do 15 000 zł » na 36 miesięcy » RRSO 24.25%

Provident » do 20 000 zł » na 48 miesięcy » RRSO 19,68%

LoanMe » do kwoty — 500 zł » na okres — 12 miesięcy » RRSO — 173,58%

Aasa » do 1500 zł » na 36 miesięcy » RRSO 62,53%

Hapi Pozyczki » do 15 000 zł » na 24 miesięcy » RRSO 81,83% 

 Niniejsze informacje nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 §1 kodeksu cywilnego (Dz. U. z 1964, poz. 16, nr 93 z póź. zm.), mają one jedynie charakter orientacyjny i nie powinny być wykorzystywane w innych celach. Wiążące warunki udzielenia kredytu lub pożyczki zostaną przedstawione przez właściwą firmę lub bank w trakcie zawierania umowy. 

Pożyczki ratalne — długoterminowe spłacane w ratach miesięcznych 

Pożyczki na raty to nowy model pożyczania przez internet, preferowany przez instytucje pozabankowe. Zamiast jedno ratalnej chwilówki, która zwyczajowo jest udzielana na niskie kwoty i krótki okres. Z dość wysokimi kosztami obsługi zobowiązania. Firmy pozabankowe coraz częściej oferują pożyczki ratalne, udzielane na wyższe kwoty z dłuższym okresem spłaty — realizowanej w ratach miesięcznych.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze pożyczki ratalnej?

Pożyczanie pieniędzy zawsze dotyczy zobowiązania, które musi być spłacone na określonych zasadach. Każde odstępstwo od wyznaczonych zapisów umowy pożyczkowej, wiążę się z konsekwencjami finansowymi, które generują dodatkowe koszty.

Dlatego ważne jest, aby decyzje kredytowe były podejmowane w świadomy i odpowiedzialny sposób.

Proces decyzyjny przy wyborze oferty powinien być oparty na trzech szczeblach hierarchii świadomej funkcji decyzyjnej:
1. Wybór instytucji pozabankowej,
- wybieramy firmy pożyczkowe, które da się zweryfikować i działają na podstawie o przepisy prawa dot. kredytów konsumenckich itd. Najlepiej te zweryfikowane w Rejestrze Firm Pożyczkowych i nieuwzględnionych w wykazie ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego.
2. Dopasowanie warunków pożyczki ratalnej do swoich potrzeb i możliwości,
- musimy określić swoje realne potrzeby finansowe i nie wnioskować o wyższą kwotę pożyczki. Nawet jeśli dysponujemy wyższy limitem kredytowym. Określmy zakres czasu, w którym możemy bezpiecznie spłacić nasze zobowiązanie.
3. Bezwzględna zasada czytania umowy kredytowej,
- zanim sfinalizujemy umowę, musimy poznać wszystkie jej zapisy itp. aneksy, harmonogram spłaty, tabele opłat.


Wcześniejsza spłata
Każdy klient instytucji pozabankowej ma prawo do wcześniejszej spłaty (całkowitego kosztu ), a co za tym idzie do odzyskania kosztów za niewykorzystany okres. Ustawa o kredycie konsumenckim obliguje pożyczkodawców do zwrotu proporcjonalnej wartości całkowitego kosztu.

Jak wybrać pożyczkę ratalną ? 

Pozabankowe pożyczki ratalne to alternatywne produkty finansowe dla kredytów bankowych. Wbrew obiegowym opiniom — pozabankowe — to nie znaczy, że są to produkty adresowane do osób zadłużonych itd. Cechą, charakterystyczną tego rodzaju oferty jest uproszczony model aplikacji online, który pozwala na uzyskanie środków, bez opuszczania domu. Nawet w kilkanaście minut od decyzji kredytowej. Pożyczki ratalne cechują się m.in. dużo wyższą dostępnością od kredytów gotówkowych. Jeśli jesteś zainteresowany szybką pożyczką, która jest wypłacana bez zbędnych formalności, ale nie wiesz, na jakie kryteria zwrócić uwagę. Podpowiemy Ci, jak wybrać najlepszą pożyczkę ratalną.

Firmy pozabankowe po zmianach przepisów dotyczących kredytów konsumenckich. Zaczęły oferować produkty długoterminowe, które są bardziej opłacalne od produktów krótkoterminowych. Konsumenci, bez wątpienia skorzystali z tych zmian, które pozwalają rozłożyć koszty na dłuższej przestrzeni czasowej. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że w styczniu 2020 roku 34 proc. konsumentów instytucji pozabankowych, zaciągnęli pożyczkę ratalną na kwotę powyżej 5000 zł. Wybuch pandemii Covid-19 w marcu br. ograniczył popyt na produkty finansowe i przyszłość rysuje się dość niepewnie. Jednak popyt na produkty pozabankowe jest wciąż na dość wysokim poziomie.

Pozabankowe pożyczki ratalne cieszą się dużym uznaniem wśród konsumentów, którzy doceniają ich walory praktyczne i konkurencyjne warunki finansowe. Rynek pożyczek ratalnych obfituje w szereg różnych propozycji, które pomimo wielu podobieństw posiadają wiele zasadniczych różnic. Wybór optymalnej propozycji może być poważnym wyzwaniem. Dlatego, zanim zdecydujemy się na wybór konkretnej pożyczki ratalnej, warto porównać kilka podstawowych parametrów ofert tj.: zakres dostępnych kwot i okres spłaty; koszty RRSO; oprocentowanie; poziom weryfikacji danych informacji kredytowy i gospodarczych; wymogi formalne dotyczące sytuacji finansowej itd.

Ważne jest, aby korzystać z odpowiednich portali pożyczkowych, które prezentują pożyczki tylko z wiarygodnych instytucji pozabankowych. Działające na podstawie ustawy o kredycie konsumenckim i zarejestrowane w Komisji Nadzoru Finansowego np. netpozyczka24.pl.

Oprocentowanie pożyczek pozabankowych na raty
Podstawowym parametrem produktów kredytowych, które są analizowane przez klientów, to oprocentowanie. Jednak ten wskaźnik nie zawsze jest wiarygodny, ponieważ firmy pozabankowe podobnie jak i banki, zmieniają jego znaczenie. Zmieniając jego wartość za pośrednictwem przenoszenia - kamuflowania - kosztów w innych składnikach produktu. Dlatego bardziej wiarygodnym wskaźnikiem, który oddaje rzeczywiste obciążenia, jakie konsument będzie musiał ponieść podczas spłaty, jest RRSO (''Rzeczywista roczna stopa oprocentowania – całkowity koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym.'').

Koszt udzielenia pożyczki ratalnej
Firmy pozabankowe poza odsetkami naliczanymi od kapitału, pobierają m.in. opłaty dotyczące udzielenia pożyczki. Dlatego ważne jest, aby korzystać z uczciwych pożyczkodawców, którzy przestrzegają przepisów dotyczących ustawy o kredycie konsumenckim. W zakresie maksymalnych kosztów, jakie firma finansowa może naliczyć za udzielenie pożyczki. Ten wskaźnik jest uwzględniany w RRSO pożyczki, który informuje o rzeczywistych kosztach oferty.

Kwota i czas spłaty pożyczki ratalnej

Istotnymi parametrami oferty pożyczkowej, które są brane pod uwagę przez konsumentów, w procesie podejmowania decyzji kredytowej — jest kwota pożyczki, jaką można uzyskać i termin jej spłaty. Szczególnie w odniesieniu do nowych klientów, którzy pierwszy raz aplikują w danej firmie. Nowi klienci nie mogą liczyć na uzyskanie maksymalnych limitów kwot, jakie są oferowane przez pożyczkodawców. Podobnie wygląda sprawa dotycząca okresu kredytowania, który jest zróżnicowany w zależności od wiarygodności klienta. Dłuższy czas spłaty to mniejsze koszty miesięczne, ponoszone przez pożyczkodawcę. Dlatego warto to uwzględnić w procesie decyzyjnym i sprawdzić, czy nasze oczekiwania są do zrealizowania w konkretnej ofercie pozabankowej.
Weryfikacja wnioskodawców w rejestrach informacji gospodarczych i kredytowych

Pomimo istnienia ustawowego obowiązku badania wiarygodności klientów w rejestrach informacji kredytowych. Firmy pozabankowe stosują różne modele weryfikacji kompetencji finansowych swoich klientów. Korzystając z różnych źródeł informacji czy wartościując ich znaczenie dla podejmowanych decyzji. Dlatego osoby, które np. posiadają negatywne wpisy w danym rejestrze, powinny sprawdzić, czy wybrana firma pożyczkowa korzysta z ich źródeł. Dzięki czemu zwiększą swoje szanse na uzyskanie pozytywnej decyzji kredytowej.

Jeśli nie posiadamy wiedzy na temat zawartości bazy BIK na nasz temat, to zawsze możemy bezpłatnie sprawdzić jej zasoby. 

Wypłata pożyczki ratalnej

Wiele osób wybiera oferty pozabankowe — pożyczki ratalne, ze względu na uproszczony model aplikacji i ekspresową wypłatę gotówki. Szczególnie jeśli potrzebujemy pilnej gotówki w sytuacjach losowych. Ten aspekt oferty nie jest bez znaczenia, dla dużej części konsumentów, dlatego warto zbadać, w jakim czasie nasza pożyczka trafi na nasze konto. Firmy pozabankowe deklarują, że wypłata może nastąpić od 15 minut, do 24 godzin. Wszystko zależy od indywidualnych uwarunkowań np. w jakim banku posiadamy konto bankowe, czy z jakiego modelu autoryzacji danych personalnych skorzystamy. Jeśli decydujemy się na weryfikację za pośrednictwem przelewu 1 grosza, wypłata może się przedłużyć o czas potwierdzenia zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym pożyczkodawcy. Model autoryzacji realizowany za pośrednictwem specjalnej aplikacji — bez przelewu weryfikacyjnego. Zdecydowanie przyśpiesza czas wypłaty pożyczki ratalnej.

Innym czynnikiem, który może mieć wpływ na czas wypłaty pożyczki, jest rodzaj jej wypłaty np. realizowany za pośrednictwem czeku GIRO. Preferowany przez osoby, które pożyczają bez angażowania konta bankowego w procesie aplikacji. Ten wariant może przedłużyć czas oczekiwania na gotówkę. 

Terminowa spłata pożyczek ratalnych

Pożyczki ratalne pozwalają zmniejszyć i rozłożyć w czasie spłatę zaciągniętych zobowiązań. Jednak nie należy zapominać o konieczności terminowego regulowania spłat naszych rat. Tylko poprzez terminową spłatę pożyczki uchronimy się, przed dodatkowymi kosztami i innymi konsekwencjami, które w zasadniczy sposób mogą skomplikować naszą rzeczywistość.

Zmiana warunków prawnych i wynikające z tego konsekwencje dla instytucji pozabankowych. Wygenerowały na rynku nowe trendy, form obsługi klientów pozabankowych. Firmy nie mają tyle cierpliwości do opieszałych kredytobiorców, zdecydowanie szybciej podejmują działania egzekucyjne i mniej chętnie zmieniają harmonogram spłaty kredytów. Wszystko przez warunki finansowe, które nie uzasadniają elastycznego kształtowania formy spłaty.

Niezależnie od panujących warunków i instytucji, której dotyczy sprawa. Zawsze należy nawiązywać szybki kontakt z firmą pożyczkową. Jeśli powstają z naszej winy, problemy z terminowym regulowaniem zobowiązań. Tylko poprzez ugodowe formy porozumienia z pożyczkodawcą, możemy zminimalizować i ograniczyć dodatkowe koszty.
Spłata pożyczki w ratach

Spłacane w formie ratalnej, to zdecydowanie korzystniejszy system spłaty zaciąganych zobowiązań. Pożyczka na raty to więcej czasu na spłatę, która jest realizowana w ratach miesięcznych. Zazwyczaj okres spłaty to termin, od kilku do kilkunastu miesięcy. Dłuższy czas spłaty, pozwala na rozłożenie pożyczki na mniejsze raty. Dzięki czemu pożyczkobiorca uzyskuje mniejsze obciążenie budżetu domowego przy regulowaniu zobowiązań.

Zmiana trendów na rynku pozabankowym, po wprowadzeniu nowych regulacji prawnych. Powoduje, że pożyczkobiorcy mają ograniczone możliwości dotyczące zmiany terminów regulowania spłaty, w ramach płatnego przedłużenia. Firmy pożyczkowe szczególnie w ofertach ratalnych, odstępują od dotychczasowych praktyk — odraczania spłaty — na rzecz nowych propozycji — pożyczek refinansowych. Udzielanych przez partnerów pożyczkodawców.

Reklamacja dotycząca produktu — usługi świadczonej przez instytucję pozabankową
Konsument usług finansowych ma ustawowe prawo zgłaszania reklamacji na świadczone usługi przez podmioty rynku np. pozabankowego. Zgłaszając swoje zastrzeżenia co jakości usługi za pośrednictwem pisemnego zgłoszenia (korespondencyjnie), ustnie poprzez rozmowę telefoniczną ew. osobiście do protokołu czy elektronicznie (o ile taka możliwość jest dostępna).

Zakres stosowanego przez podmiot pozabankowy prawa reklamacji, powinien zostać opisany w umowie pożyczkowej.

Ustawa zobowiązuje instytucje finansowe do bezzwłocznego udzielenia odpowiedzi, na zgłoszoną reklamację klienta. Jednak czas na udzielenie odpowiedzi nie powinien być dłuższy niż 30 dni. W określonych okolicznościach, kiedy zachodzi uzasadniona konieczność, wydłużenia okresu na udzielenie odpowiedzi. Firma pożyczkowa może maksymalnie wydłużyć czas na udzielenie odpowiedzi do 60 dni. Powiadamiając klienta o powodach zwłoki, informując o zakresie działań, które firma musi zrealizować i podać ostateczny termin udzielenia odpowiedzi (w przeciągu 60 dni od złożenia reklamacji).
Brak odpowiedzi przez instytucję pozabankową na zgłoszoną reklamację przez konsumenta w ustawowym terminie. Skutkuje uznaniem reklamacji klienta za rozpatrzoną zgodnie z jego wnioskiem. W sytuacji, kiedy reklamacja nie zostanie uznana za zasadną, firma pożyczkowa powinna w udzielonej odpowiedzi poinformować klienta, o możliwości odwołania się od decyzji m.in. poprzez skierowanie sprawy do mediacji czy sądu polubownego. Skierowanie wniosku do Rzecznika Finansowego czy wystąpienie do sądu powszechnego. Instytucja pozabankowa powinna też określić wszystkie szczegóły co do formy i miejsca wskazanych działań odwoławczych.

Bankowy BIK o mniejszym znaczeniu w firmach pozabankowych
Produkty pozabankowe, odmiennie od kredytów bankowych, można uzyskać z negatywnymi wpisami w BIK. Jednak firmy pożyczkowe w procesie weryfikacji zdolności kredytowej swoich klientów. Badają sytuację finansową m.in. za pośrednictwem sprawdzania wpisów w różnych rejestrach, gromadzących dane na temat osób zadłużonych BIK, KRD, BIG...

Zależnie od indywidualnych standardów stosowanych przez instytucje pozabankowe, różne firmy praktykują, tylko sobie właściwe praktyki oceny zdolności kredytowej. Nie ma jednego wspólnego mianownika dla wszystkich pożyczkodawców. W tej ocenie zawartość bankowej bazy BIK nie jest czynnikiem decydującym. Większe znaczenie ma np. baza osób zadłużonych — Krajowy Rejestr Długów BIG. 

Prawa i obowiązki pożyczkobiorcy 

Pożyczanie na spłatę innych pożyczek, inaczej rolowanie, to wyjątkowo szkodliwa praktyka finansowa, która odracza problem ze spłatą, a nie je rozwiązuje. Lepiej poszukać rozstrzygnięcia w negocjacjach z pożyczkodawcą niż rolować kolejne zobowiązania. Instytucje pozabankowe coraz częściej udzielają negatywnych decyzji kredytowych w odniesieniu do osób, które posiadają zbyt wiele otwartych zobowiązań. Zanim złożymy wniosek, powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych zagadnień:

  • czy pożyczka jest nam niezbędna?
  • czy wnioskowana kwota odpowiada naszym potrzebom i nie jest zawyżona?
  • pożyczamy świadomie, znając wszystkie warunki umowy pożyczkowej?
  • czy mamy realne możliwości do terminowej spłaty?


Pamiętajmy o elementarnej zasadzie, że chwilówka nie jest rozwiązaniem długoterminowych problemów!

Jeśli się jednak zdecydujemy na zaciągnięcie kredytu, powinniśmy zadbać o odpowiedzialny wybór firmy i oferty pożyczkowej. Koncentrując swoje zainteresowanie na wiarygodnych podmiotach, które działają legalnie na rynku finansowym w oparciu o przepisy prawa cywilnego i kredytu konsumenckiego. Zweryfikowane np. w Rejestrze Firm Pożyczkowym przy KNF o ugruntowanej opinii na rynku.

UWAGA! Nigdy nie wpłacamy tzw. przedpłat, opłat przygotowawczych itp. (niektóre firmy oczekują przelewu weryfikacyjnego, jednak suma przelewu jest symboliczna 1 grosz) przed otrzymaniem chwilówki! Nie zawieramy umowy jeśli zapisy są niejasne lub niekorzystne dla pożyczkobiorcy!

Sprawdzamy wszystkie warunki pożyczki i koszty, które dotyczą naszego zobowiązania.
Uproszczona forma aplikacji

Osoby zainteresowane uzyskaniem pożyczki przez internet, muszą dysponować komputerem podłączonym do sieci internetowej. Najczęściej kontem bankowym — wyjątkowych oferta rachunek bankowy jest zbędny. Dowód osobisty, posiadać stały miejsce zamieszkania na terenie kraju oraz możliwość zwrotu pożyczonych środków. Dobrze jest dysponowanie wiarygodnością finansową i brakiem wpisów w rejestrach osób zadłużonych.

Weryfikacja tożsamości klienta
Instytucje pozabankowe udzielają pożyczek przez internet, bez fizycznego kontaktu z pożyczkobiorcą. Dlatego stosują różne formy weryfikacji tożsamości klienta. Najczęściej odbywa się to, za pośrednictwem rachunku bankowego. Klient przelewa jeden grosz z własnego konta na rachunek pożyczkodawcy. Alternatywnym modelem może być zastosowanie aplikacji, która umożliwia weryfikację bez potrzeby przelewania pieniędzy. Wystarczy zalogować się na swoje konto za pośrednictwem aplikacji. Możliwa jest autoryzacja bez potrzeby angażowania rachunku bankowego np. podpisanie umowy w obecności kuriera, czy odbiór pożyczki w okienku poczty polskiej.

Klient instytucji pozabankowej ma prawo
Pożyczanie pieniędzy z instytucji finansowych to zobowiązanie, które musimy spłacić na określonych warunkach. Brak terminowej spłaty może zwiększyć koszty całkowite pożyczki. Dlatego warto sobie uświadomić konieczność, świadomego podejmowania decyzji i praw konsumenckich, z których możemy skorzystać.

Prawo do kompleksowej informacji o produkcie
Klient instytucji pozabankowej ma prawo do uzyskania pełnej i kompleksowej informacji o produkcie. O wszystkich składnikach oferty: w zakresie rodzaju produktu, pełnej zawartości oferty — koszty, prowizję, oprocentowanie, RRSO, inne opłaty czy inne elementy składowe wchodzące w skład propozycji pożyczkowej np. czas spłaty itd.

Konsekwencje wynikające z naruszenia terminu ostatecznego uregulowania spłaty ew. braku zwrotu pożyczki. Pożyczkodawca powinien poinformować o wymogach, jakie ma spełniać potencjalny pożyczkobiorca i bezpłatnie udostępnić klientowi umowę pożyczkową. Ustawa o kredycie konsumenckim zobowiązuję pożyczkodawcę m.in. do udzielenia wszystkich niezbędnych wyjaśnień i odpowiedzi na pytania i wnioski kierowane przez klienta. W sytuacji np. braku zrozumienia składników oferty, czy innych części spraw związanych z funkcją pożyczania w danej instytucji.

Prawo odstąpienia od umowy
Każdy pożyczający m.in. w firmach pożyczkowych może skorzystać z prawa do odstąpienia od warunków umowy pożyczkowej, bez uzasadniania swojej decyzji. Gdy już po zawarciu umowy, okazuje się np. że zakres kosztów pożyczki jest zdecydowanie wyższy od tego, który był nam oferowany pierwotnie itp.

Pożyczkobiorca powinien złożyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (wzór oświadczenia powinien zostać dostarczony klientowi razem z umową kredytową). Podpisane oświadczenie w terminie 14 dni od zawarcia umowy, powinno zostać dostarczone do siedziby firmy. Pożyczka musi być zwrócona do 30 dni od zawarcia umowy.
Wypowiedzenie umowy ramowej

Pożyczkobiorca ma prawo wypowiedzieć Umowę Ramową z ustawowym okresem 30 dni. Bez podawania przyczyn wypowiedzenia i ponoszenia dodatkowych kosztów. Klient instytucji pozabankowej musi przesłać na adres korespondencyjny ew. mailowy (wskazany w umowie pożyczkowej) firmy pożyczkowej oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy Ramowej. Zwrócić pożyczkodawcy pożyczkę wraz z kosztami i innymi prowizjami w terminie wypowiedzenia.

Wcześniejsza spłata
Zaciągnięta pożyczka może zostać spłacona przed ostatecznym terminem spłaty bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Całkowita ew. częściowa spłata przed terminem, obniża koszt pożyczki o niewykorzystany okres.

Reklamacje
Pożyczkobiorca może za pośrednictwem telefonu, kontaktu osobistego, poczty elektronicznej lub tradycyjnej złożyć reklamację na świadczone usługi przez pożyczkodawcę. Reklamacja powinna zawierać dane klienta i oferty (imię, nazwisko i adres do korespondencji klienta, numer zawartej Umowy Ramowej) oraz szczegółowe omówienie problemu dotyczącego reklamacji wraz z uzasadnieniem. Rozpatrzenie reklamacji powinno zostać zrealizowane do 30 dni od jej złożenia. W sytuacji, kiedy przedmiot sprawy wymaga dłuższego procedowania sprawy. Pożyczkodawca może przedłużyć czas rozpatrywania reklamacji o kolejne 30 dni. Jednak firma musi o tym fakcie powiadomić wnioskodawcę wraz z podaniem przyczyny przedłużenia terminu. W sytuacji, kiedy pożyczkodawca nie uwzględni reklamacji, klient może wystąpić do Rzecznika Finansowego z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz. U. 2015, poz. 1348). Ostatnim krokiem na drodze roszczeń jest wniosek do sądu.

Pozasądowe rozstrzyganie sporów
W sporze klienta z pożyczkodawcą klient może skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich prowadzonych przez Rzecznika Finansowego. Szczegóły dotyczące zakresu prowadzonych działań, znajdują się na stronie www.rf.gov.pl. W sprawach ochrony konsumentów właściwym organem jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dane teleadresowe: Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, Centrala: tel. +48 22 55 60 800; e-mail: uokik@uokik.gov.pl).