Pożyczki przez internet

Portal netpozyczka24.pl omawia wyłącznie pożyczki przez internet z instytucji pozabankowych, które znajdują się w Rejestrze Firm Pożyczkowych przy KNF!


Data aktualizacji: 16.02.2019

Najszybsze pożyczki online na rynku

Pożyczki przez internet
Pożyczki przez internet udzielane przez firmy pozabankowe na uproszczonych warunkach aplikacji, które umożliwiają udzielenie pożyczki bez zbędnych formalności i zaświadczeń, na dowód osobisty. W szerokim zakresie propozycji dotyczących np. pożyczek ratalnych, darmowych czy dedykowanych dla wybranych grup odbiorców. Pożyczkobiorca wypełnia krótki formularz online i po kilku minutach uzyskuje decyzję kredytową. Pożyczka zasila rachunek bankowy nawet w 15 minut od uzyskania decyzji kredytowej.
Tylko sprawdzone oferty od wybranych instytucji, które działają na podstawie zezwolenia KNF.

Pożyczki online

DARMOWE POŻYCZKI

Pożyczka za darmo to oferta promocyjna adresowana do nowego klienta na preferencyjnych warunkach. Nowy klient, który pierwszy raz pożycza w danej firmie pozabankowej, oferującej darmową chwilówkę — pożycza zupełnie za darmo, bez żadnych kosztów.

Pożyczki ratalne

Pożyczki na raty to nowy model pożyczania przez internet, preferowany przez instytucje pozabankowe. Zamiast jedno ratalnej chwilówki, która zwyczajowo jest udzielana na niskie kwoty i krótki okres. 

Pożyczki bez przelewu weryfikacyjnego

POŻYCZKI BEZ PRZELEWU WERYFIKACYJNEGO

Głównym modelem autoryzacji jest przelew weryfikacyjny — klient przelewa jeden grosz z własnego konta bankowego na rachunek pożyczkodawcy. Jeśli dane zawarte we wniosku są identyczne z tymi na koncie bankowym — weryfikacja jest uznana za pozytywną.

POŻYCZKI BEZ KONTA BANKOWEGO

POŻYCZKI BEZ KONTA BANKOWEGO

Instytucje pozabankowe, które udzielają szybkich pożyczek przez internet, stosują w procesie aplikacji, uproszczone formy oceny zdolności kredytowej i autoryzacji.

 Pożyczki na dowód osobisty

Pożyczki pozabankowe na dowód osobisty są oferowane całkowicie przez internet, z pominięciem tradycyjnych form obsługi kredytowej, realizowanej przez instytucje bankowe.

Chwilówki od 18 lat

POŻYCZKI OD 18 LAT

Firmy pożyczkowe preferują klientów odpowiedzialnych, którzy świadomie podejmują decyzje kredytowe. Kompetentnych kredytobiorców, którzy pożyczają w zakresach swojej zdolności kredytowej.

Pożyczki społecznościowe

POŻYCZKI SPOŁECZNOŚCIOWE

Zmiany na rynku pożyczek pozabankowych, spowodowały zwiększenie oczekiwań względem pożyczkobiorców, przez instytucje pozabankowe. Firmy mniej chętnie udzielają pożyczek dla osób, których kondycja finansowa i historia kredytowa jest wątpliwej jakości. Pragnąc uniknąć komplikacji przy obsłudze nierzetelnych pożyczkobiorców.

Jakie warunki należny spełnić, aby uzyskać pożyczkę przez internet

Jakie warunki należny spełnić, aby uzyskać pożyczkę przez internet

Pożyczki przez internet to produkty krótkoterminowe (chwilówki) i długoterminowe (pożyczki ratalne) do uzyskania których należny spełnić określone warunki. Firmy pozabankowe są zobowiązane do zastosowania określonych działań w procesie weryfikacji zdolności kredytowej, zapisami ustawy dotyczącej prowadzenia działalności pozabankowej i ustawy o kredycie konsumenckim. Pozostały zakres działań jest definiowany indywidualnie przez każdy podmiot samodzielnie.
Można określić kilka stałych warunków, niezależnie od instytucji pozabankowej, które pożyczkobiorca musi spełnić, aby otrzymać pożyczkę przez internet.

Podstawowymi wymogami dla klientów firm pożyczkowych są:
1. Posiadanie polskiego obywatelstwa — firmy udzielające pożyczek wymagają od swoich klientów posiadanie polskiego obywatelstwa.
2. Zameldowanie na stałe w Polsce — klient musi być na stałe zameldowany na terenie Polski.
3. Dysponowanie określonym wiekiem — zależnie od pożyczkodawcy, firmy wymagają, aby ich klienci byli w odpowiednim wieku. Zwyczajowo jest to wiek od 18 - 23 do 70 - 80 lat.
4. Brak zadłużenia w danej instytucji pożyczkowej — instytucje pozabankowe z małymi wyjątkami nie udzielają drugiej pożyczki, zanim klient nie spłaci pierwszej.
5. Posiadanie konta bankowego, telefonu i adresu mailowego — o ile w niektórych ofertach można uzyskać pożyczkę bez konta bankowego, to już posiadanie telefonu i poczty mailowej jest niezbędne.

Ocena zdolności kredytowej klientów ubiegających się o pożyczki przez internet

Zależnie od oferty i firmy pozabankowej są stosowane różne modele dotyczące oceny kompetencji finansowych i zdolności kredytowej, klientów ubiegających się o pożyczki przez internet. Przy ofertach krótkoterminowych, wymogi stawiane klientom są o wiele mniejsze od tych, które dotyczą pożyczek ratalnych.

Osoba, która jest zainteresowana uzyskaniem pożyczki, powinna m.in.:
1. Nie figurować w rejestrach osób zadłużonych tj.: BIK, BIG, KRD — jednak każda z instytucji sama decyduje czy zawartość w danej bazie danych jest dyskwalifikująca, czy nie ma wpływu na decyzje kredytowa. Ten sam klient może, uzyskując różne decyzje kredytowe w różnych firmach pozabankowych.
2. Dysponowanie stałymi dochodami — ten wymóg jest bardziej uwzględniany przy ofertach długoterminowych niż chwilówkach.

Pożyczki przez internet można uzyskać nawet w 15 minut od uzyskania decyzji kredytowej, jednak należy spełnić kilka podstawowych wymogów m.in. dotyczących wieku, miejsca przebywania i kompetencji finansowych. Mitem jest, że chwilówki są udzielane dla każdego, nie każdy otrzyma pożyczkę ratalną, nawet jeśli bez trudu uzyskuje chwilówki. Zależnie od własnych indywidualnych możliwości należy szukać produktu, który najbardziej odpowiada naszym potrzebom i oczekiwaniom.

INFOLINIA KONSUMENCKA
801 440 220 / 22 290 89 16
opłata wg taryfy operatora
czynna od poniedziałku do piątku
w godzinach 8.00 18.00

Ranking pożyczek przez internet — luty 2019

Kuki

Kuki » do kwoty — 5000 zł » na okres — 30 dni » RRSO — 10.00%

Hapi Pożyczki

Hapi Pożyczki » do kwoty — 15 000 zł » na okres — 36 miesięcy » RRSO — 78.00%

Vivus

Vivus » do kwoty — 7500 zł » na okres — 99 dni » RRSO — 649.00%

Net Credit

Net Credit » do kwoty — 5000 zł » na okres — 30 dni » RRSO — 674.40%

Wandoo

Wandoo » do kwoty — 5000 zł » na okres — 30 dni » RRSO — 1410,33%

Finbo

Finbo » do kwoty — 10 000 zł » na okres — 30 dni » RRSO — 1411%

 Fastero

Fastero » do kwoty — 3000 zł » na okres — 30 dni » RRSO — 1821.80%

Ekstraportfel

Ekstraportfel » do kwoty — 5000 zł » na okres — 62 dni » RRSO — 1900.00%

Alegotówka

Alegotówka » do kwoty — 5000 zł » na okres — 30 dni » RRSO — 1983.00%

Lime Kredyt

Lime Kredyt » do kwoty — 3000 zł » na okres — 30 dni » RRSO — 1969%

ZOSTAŁEŚ OSZUKANY?
Próbowano wyłudzić od Ciebie pieniądze?
Znalazłeś ogłoszenie, portal, który oferuje produkty na niejasnych zasadach?
Opisz sprawę i ostrzeż innych.

POLECAMY

UMOWA POŻYCZKOWA, NA CO NALEŻY ZWRACAĆ UWAGĘ
Przedłużenie terminu spłaty pożyczki
RANKING POŻYCZEK RATALNYCH DO 5000 ZŁ NA 9 MIESIĘCY
NAJLEPSZE POŻYCZKI RATALNE DO 1500 ZŁ NA 4 MIESIĄCE
Pożyczki na 3 miesiące
Reklamy pożyczek bez drobnego druku
Pożyczki bez BIK - fakty i mity
Credit Check

Które firmy pożyczkowe dzwonią do pracodawcy?

Użytkownicy naszego serwisu, zwracają się do nas z pytaniami dotyczącymi chwilówek pożyczek, które można zaciągnąć bez ryzyka, że firma pożyczkowa będzie wydzwaniała do ich pracodawcy z pytaniami o zatrudnienie i zarobki.
Jak się okazuje, telefoniczna weryfikacja nie zawsze jest czynnikiem obojętnym dla klienta. Pracodawcy mogą być zaniepokojeni takim stanem rzeczy, czy tylko sama informacja o telefonie z firmy pożyczkowej. Może wzbudzić powszechną dyskusję o pracowniku w miejscu pracy. Z takich czy innych powodów, istnieje grono konsumentów, którzy wolą nie narażać się na obgadywanie środowiska czy nadgorliwe pytania pracodawcy.

Dlatego zwróciliśmy się do firm pożyczkowych o udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czy Państwa firma dzwoni do pracodawcy klienta w procesie weryfikacji danych? Niestety nie wszystkie firmy odpowiedziały na nasze pytanie. Jenak nie trudno wywnioskować, że brak odpowiedzi jest równoznaczny z pozytywną odpowiedzią.

Firmy, które zależnie od indywidualnych okoliczności, mogą zadzwonić do pracodawcy to: Łatwy Kredyt, SMS Kredyt, Szybka Moneta, Money Man, InCredit.

Pożyczkodawcy, którzy wykonują telefony do pracodawcy: SMS365.pl, Halopożyczka.



PRAWA I OBOWIĄZKI POŻYCZKOBIORCY

NIE BIERZ POŻYCZKI NA SPŁATĘ INNEJ POŻYCZKI

Zasady bezpiecznego pożyczania
Pożyczanie na spłatę innych pożyczek, inaczej rolowanie, to wyjątkowo szkodliwa praktyka finansowa, która odracza problem ze spłatą, a nie je rozwiązuje. Lepiej poszukać rozstrzygnięcia w negocjacjach z pożyczkodawcą niż rolować kolejne zobowiązania. Instytucje pozabankowe coraz częściej udzielają negatywnych decyzji kredytowych w odniesieniu do osób, które posiadają zbyt wiele otwartych zobowiązań. Zanim złożymy wniosek, powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych zagadnień:
  • czy pożyczka jest nam niezbędna?
  • czy wnioskowana kwota odpowiada naszym potrzebom i nie jest zawyżona?
  • pożyczamy świadomie, znając wszystkie warunki umowy pożyczkowej?
  • czy mamy realne możliwości do terminowej spłaty?
Pamiętajmy o elementarnej zasadzie, że chwilówka nie jest rozwiązaniem długoterminowych problemów!

Jeśli się jednak zdecydujemy na zaciągnięcie kredytu, powinniśmy zadbać o odpowiedzialny wybór firmy i oferty pożyczkowej. Koncentrując swoje zainteresowanie na wiarygodnych podmiotach, które działają legalnie na rynku finansowym w oparciu o przepisy prawa cywilnego i kredytu konsumenckiego. Zweryfikowane np. w Rejestrze Firm Pożyczkowym przy KNF o ugruntowanej opinii na rynku.

UWAGA! Nigdy nie wpłacamy tzw. przedpłat, opłat przygotowawczych itp. (niektóre firmy oczekują przelewu weryfikacyjnego, jednak suma przelewu jest symboliczna 1 grosz) przed otrzymaniem chwilówki! Nie zawieramy umowy jeśli zapisy są niejasne lub niekorzystne dla pożyczkobiorcy!
Sprawdzamy wszystkie warunki pożyczki i koszty, które dotyczą naszego zobowiązania.

UPROSZCZONA FORMA APLIKACJI

Osoby zainteresowane uzyskaniem pożyczki przez internet, muszą dysponować komputerem podłączonym do sieci internetowej. Najczęściej kontem bankowym — wyjątkowych oferta rachunek bankowy jest zbędny. Dowód osobisty, posiadać stały miejsce zamieszkania na terenie kraju oraz możliwość zwrotu pożyczonych środków. Dobrze jest dysponowanie wiarygodnością finansową i brakiem wpisów w rejestrach osób zadłużonych.

Weryfikacja tożsamości klienta
Instytucje pozabankowe udzielają pożyczek przez internet, bez fizycznego kontaktu z pożyczkobiorcą. Dlatego stosują różne formy weryfikacji tożsamości klienta. Najczęściej odbywa się to, za pośrednictwem rachunku bankowego. Klient przelewa jeden grosz z własnego konta na rachunek pożyczkodawcy. Alternatywnym modelem może być zastosowanie aplikacji, która umożliwia weryfikację bez potrzeby przelewania pieniędzy. Wystarczy zalogować się na swoje konto za pośrednictwem aplikacji. Możliwa jest autoryzacja bez potrzeby angażowania rachunku bankowego np. podpisanie umowy w obecności kuriera, czy odbiór pożyczki w okienku poczty polskiej.

KLIENT INSTYTUCJI POZABANKOWEJ MA PRAWO

Pożyczanie pieniędzy z instytucji finansowych to zobowiązanie, które musimy spłacić na określonych warunkach. Brak terminowej spłaty może zwiększyć koszty całkowite pożyczki. Dlatego warto sobie uświadomić konieczność, świadomego podejmowania decyzji i praw konsumenckich, z których możemy skorzystać.

PRAWO DO KOMPLEKSOWEJ INFORMACJI O PRODUKCIE

Klient instytucji pozabankowej ma prawo do uzyskania pełnej i kompleksowej informacji o produkcie. O wszystkich składnikach oferty: w zakresie rodzaju produktu, pełnej zawartości oferty — koszty, prowizję, oprocentowanie, RRSO, inne opłaty czy inne elementy składowe wchodzące w skład propozycji pożyczkowej np. czas spłaty itd.

Konsekwencje wynikające z naruszenia terminu ostatecznego uregulowania spłaty ew. braku zwrotu pożyczki. Pożyczkodawca powinien poinformować o wymogach, jakie ma spełniać potencjalny pożyczkobiorca i bezpłatnie udostępnić klientowi umowę pożyczkową. Ustawa o kredycie konsumenckim zobowiązuję pożyczkodawcę m.in. do udzielenia wszystkich niezbędnych wyjaśnień i odpowiedzi na pytania i wnioski kierowane przez klienta. W sytuacji np. braku zrozumienia składników oferty, czy innych części spraw związanych z funkcją pożyczania w danej instytucji.

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Każdy pożyczający m.in. w firmach pożyczkowych może skorzystać z prawa do odstąpienia od warunków umowy pożyczkowej, bez uzasadniania swojej decyzji. Gdy już po zawarciu umowy, okazuje się np. że zakres kosztów pożyczki jest zdecydowanie wyższy od tego, który był nam oferowany pierwotnie itp.

Pożyczkobiorca powinien złożyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (wzór oświadczenia powinien zostać dostarczony klientowi razem z umową kredytową). Podpisane oświadczenie w terminie 14 dni od zawarcia umowy, powinno zostać dostarczone do siedziby firmy. Pożyczka musi być zwrócona do 30 dni od zawarcia umowy.

WYPOWIEDZENIE UMOWY RAMOWEJ

Pożyczkobiorca ma prawo wypowiedzieć Umowę Ramową z ustawowym okresem 30 dni. Bez podawania przyczyn wypowiedzenia i ponoszenia dodatkowych kosztów. Klient instytucji pozabankowej musi przesłać na adres korespondencyjny ew. mailowy (wskazany w umowie pożyczkowej) firmy pożyczkowej oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy Ramowej. Zwrócić pożyczkodawcy pożyczkę wraz z kosztami i innymi prowizjami w terminie wypowiedzenia.

WCZEŚNIEJSZA SPŁATA

Zaciągnięta pożyczka może zostać spłacona przed ostatecznym terminem spłaty bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Całkowita ew. częściowa spłata przed terminem, obniża koszt pożyczki o niewykorzystany okres.

REKLAMACJE

Pożyczkobiorca może za pośrednictwem telefonu, kontaktu osobistego, poczty elektronicznej lub tradycyjnej złożyć reklamację na świadczone usługi przez pożyczkodawcę. Reklamacja powinna zawierać dane klienta i oferty (imię, nazwisko i adres do korespondencji klienta, numer zawartej Umowy Ramowej) oraz szczegółowe omówienie problemu dotyczącego reklamacji wraz z uzasadnieniem. Rozpatrzenie reklamacji powinno zostać zrealizowane do 30 dni od jej złożenia. W sytuacji, kiedy przedmiot sprawy wymaga dłuższego procedowania sprawy. Pożyczkodawca może przedłużyć czas rozpatrywania reklamacji o kolejne 30 dni. Jednak firma musi o tym fakcie powiadomić wnioskodawcę wraz z podaniem przyczyny przedłużenia terminu. W sytuacji, kiedy pożyczkodawca nie uwzględni reklamacji, klient może wystąpić do Rzecznika Finansowego z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz. U. 2015, poz. 1348). Ostatnim krokiem na drodze roszczeń jest wniosek do sądu.

POZASĄDOWE ROZSTRZYGANIE SPORÓW

W sporze klienta z pożyczkodawcą klient może skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich prowadzonych przez Rzecznika Finansowego. Szczegóły dotyczące zakresu prowadzonych działań, znajdują się na stronie www.rf.gov.pl. W sprawach ochrony konsumentów właściwym organem jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dane teleadresowe: Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, Centrala: tel. +48 22 55 60 800; e-mail: uokik@uokik.gov.pl).