Kredyty-Chwilówki zamykają swoje oddziały terenowe


Data aktualizacji: 01.12.2018

Kredyty-Chwilówki zamykają swoje oddziały terenowe

Jedna z największych instytucji pozabankowych w Polsce, która prowadziła działalność za pośrednictwem biur terenowych. Kończy swoją działalność w dotychczasowym formacie. Zarząd spółki Pośrednictwa Finansowego Kredyty-Chwilówki podjął decyzję o zakończeniu funkcjonowania stacjonarnych placówek tej instytucji w całym kraju. Firma powołała specjalną infolinię, która ma obsłużyć ponad 100 000 aktywnych kredytobiorców.



Pracownicy firmy zostali powiadomieni w specjalnym piśmie o zakończeniu współpracy, zamknięciu kilkuset oddziałów (263 biur) i zwolnieniu półtora tysiąca pracowników. Firma przewiduje realizację programu redukcji zatrudnienia i zamykania biur do końca stycznia. Główną przyczyną podjęcia tak radykalnej decyzji, ma być trudna sytuacja finansowa spółki i potrzeba przeprowadzenia zmiany dotychczasowego modelu biznesowego.

Kredyty-Chwilówki w 2017 r. zanotowały istotny spadek o 19 proc., dochodów z prowadzonej działalności pośrednictwa finansowego. Generując wzrost kosztów prowadzonej działalności o 6 proc. Pomimo podjęciu działań, które miały na celu redukcję kosztów i mało efektywnych działań biznesowych.

Klienci, którzy do tej pory spłacali swoje pożyczki za pośrednictwem biur terenowych, mają obowiązek spłatę swoich zobowiązań za pośrednictwem przelewów bankowych. Podobnie przedstawia się sytuacja osób, które mają problemy z terminowym regulowaniem swoich pożyczek. Spółka w dalszym ciągu będzie prowadziła działania windykacyjne, w celu odzyskania pożyczonych środków.

Instytucja dość oszczędnie informuje o podjętych działaniach, ograniczając informacje do krótkich komunikatów dotyczących, potrzebie zmian w nowym roku i dziękując za dotychczasową współpracę.

Analitycy rynku podkreślają, że spółka od kilku lat borykała się z problemami finansowymi, które były następstwem m.in. działaniami Komisji Nadzoru Finansowego, która wpisała firmę na listę ostrzeżeń publicznych. UOKiK nałożyła na spółkę półmilionową karę finansową finansowa za hasła reklamowe, które mogły wprowadzać w błąd.

Reklama