Data aktualizacji: 01.12.2018
Kreditech niemiecki właściciel Kredito24, uzyskał istotne środki od funduszy inwestycyjnych, które przekazały łącznie ok 40 mln dolarów. Z czego do 30% tej sumy, trafi do polskiej spółki na działania marketingowe i zwiększenie kapitału pożyczkowego. Kredito24.pl liczy, że dzięki dofinansowaniu zwiększy swoje udziały na rynku z obecnych 22 do 30%. Dzięki czemu firma ma stać się liderem, w segmencie pożyczek pozabankowych na naszym rynku.
Wonga brytyjska firma pozabankowa, która od niedawna jest obecna na polskim rynku podwyższyła swój kapitał z 1 do 10 mln zł. Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający Wonga.com w Polsce definuje cele biznesowe Wonga -,,Oczekiwania są takie, że zbudujemy stabilny biznes na potrzeby lokalnych klientów. Mamy sporą niezależność w tym względzie. Podkreśla, że umacnianie się konkurencji mu nie przeszkadza. Staramy się robić swoje, wsłuchiwać się w głos klientów i odpowiadać na ich potrzeby. Dokapitalizowanie konkurencji niespecjalne nas zajmuje. I tak wygra najlepszy produkt,,.
Lider usług pozabankowych w przedziale chwilówek online Vivus, nie widzi potrzeby aby zwiększać zakres swoich działań inwestycyjnych. Zwiększoną aktywność inwestycyjną konkurencji, tłumaczy dużym popytem na chwilówki polskich konsumentów i strategią pozostałych firm, które wchodząc na rynek. Postawiły na ograniczone działania inwestycyjne, kosztem badania rynku pod względem stabilności i zachowań konsumenckich. Teraz po rozpoznaniu rynku, firmy zwiększają swoje zaangażowanie.
Rynek pozabankowy zdaje się, nie przejmować zapowiadanymi zmianami przepisów, które przygotowuje Ministerstwo Finansów. Zmiany ustawodawstwa mają dotyczyć działań antylichwiarskich, które w założeniu ustawodawcy, ograniczą koszty pożyczek chwilówek w zakresie m.in. dodatkowych opłat, ubezpieczenia czy windykacji, które przy krótkoterminowych pożyczkach stanowią istotne obciążenie kosztów oferowanych produktów pozabankowych.
Marcin Borowiecki z Wonga.com, komentuje zakres wprowadzanych zmian ,,- Wydłużamy okres finansowania i różnicujemy ceny pożyczek, uzależniając je od profilu klienta, czyli jego charakterystyki, jaką widać np. w danych BIK. Najlepsi klienci dostają najniższe ceny, tych z gorszą historią motywuje to do poprawy swojej sytuacji. Co do wydłużania pożyczek: oferujemy już produkt na 60 dni. To dość długo jak na segment rynku, w którym działamy. Zastanawiamy się, czy nie pójść krok dalej,,